Hem

Kan konditionsträning med minskad tillgång till kolhydrater förbättra prestationsförmågan?


Med en bra uppvärmning ökar din prestationsförmåga, men vad fungerar och vad bör man undvika?


Plankan är en övning som de allra flesta känner till och den används flitigt på gymmet, i hemmaträningen och bland idrottare. Jag vågar däremot påstå att den många gånger är alldeles för lätt och tänkte därför gå igenom hur du ska göra plankan för att få bättre träning.


Ocklusionsträning är dagens ämne och i det här inlägget förklarar jag hur man kan gå tillväga i praktiken och vilka resultat man kan förvänta sig.


Ocklusionsträning har fått större uppmärksamhet under det senaste decenniet, både på gymmen och inom forskningen, men vilken är den fysiologiska förklaringsmodellen?


Att träna samtidigt som du ligger på ett kaloriunderskott är vägen att gå om du vill gå ner i vikt.


Näringsdeklarationer, nyckelhålsmärkningar och andra näringspåståenden. Hur påverkar dessa vad vi köper och vilka är mest effektiva för att få konsumenterna att göra mer hälsosamma val?


Det blir allt vanligare att vi sitter stilla större delen av dagen, något som har negativa effekter på din hälsa.


Hur lång ska setvilan vara för att man ska kunna bygga maximalt med muskelmassa?


Vi spinner vidare på inlägget om träningen med gummiband. Den här gången handlar det dock om en jämförelse i styrkeutveckling mellan bänkpress och armhävningar med gummiband.