Populära inlägg

Styrkelyftare och kroppsbyggare lägger upp sin träning på väldigt olika sätt men vad är egentligen mest effektivt om man vill bli stark och bygga muskler?


Med justerbara skrivbord kan man minska både stillasittandet och muskuloskeletala besvär samtidigt som arbetsförmågan förbättras.


Det blir allt vanligare att vi sitter stilla större delen av dagen, något som har negativa effekter på din hälsa.


Större och starkare på kortare tid med rest-pause-metoden.


När du inte använder dina muskler kommer du tappa muskelmassa men med vissa metoder kan du minimera muskelförlusten.


Det verkar inte spela någon större roll om du tränar med tunga eller lätta vikter för att bli stark och bygga muskler.


Stretching har av någon anledning blivit tillskriven många olika egenskaper, såväl positiva som negativa, som sedan undersökts i studier med varierade resultat. Ett exempel på detta är att stretching sägs minska träningsvärken efter fysisk aktivitet.


Träning och kost är för många två uppenbart viktiga variabler att sköta för en lyckad viktnedgång. Att ständigt utvärdera sin viktnedgång är dock inte lika självklart men kan vara väldigt viktigt om du vill gå ner i vikt.


Knäböj och hopp utgör grunden i många träningsprogram för spänst och snabbhet men spelar det någon roll i vilken ordning du utför övningarna?


Träningsupplägget kan varieras på många olika sätt men hur ofta ska man träna om målet är att öka i styrka och hypertrofi?