Populära inlägg

Vad blir effekten av att hänga kedjor på stången när drar marklyft?


Med en befolkning som fortsätter att bli fetare är det av stort intresse att försöka förstå sig på våra matvanor och vilka faktorer som påverkar hur mycket vi äter. En sådan är hur mycket av det vi tar för oss på tallriken som vi faktiskt äter upp.


Att vila lite längre mellan seten är inte bara skönt utan kan till och med vara bättre.


Se till att vara stark och ha en god styrkeuthållighet om du vill minska risken för muskuloskeletala skador.


Vilket repetitionsintervall som är bäst för att öka sin styrka och muskelmassa är en ständigt debatterad fråga. En potentiell fördel med högreps är att det gör det lättare att öka träningsvolymen.


Kaosbänk i Styrketräning av Victor Bengtsson för 4 år sedan

Övningen är redan etablerad bland styrkelyftare men kaosbänk har inte studerats inom forskningen. Inte förrän alldeles nyligen.


Munsköljning med kolhydrater har nu ganska gediget stöd i litteraturen, nu har man även undersökt detta i kombination med koffeintabletter.


Ökad muskelaktivering och potentiellt bättre effekt av styrketräning med suspensionsband


Att träning är viktigt är de flesta väl medvetna om men exakt hur viktigt det är och vilken enorm effekt lite fysisk aktivitet kan ha är nästan ofattbart. Den här boken visar hur det ligger till!


Vad vi äter och hur mycket vi äter påverkas av mer än smaken och hur hungriga vi är. Vi påverkas av färger, texturen, omgivningen och mycket mer. När vi äter på restaurang påverkas vi även av hur menyn är konstruerad och hur rätterna presenteras.