Populära inlägg

Nya studier stärker tidigare forskning att styrketräning är en effektiv metod för att förbättra kroppskompositionen.


Näringsdeklarationer, nyckelhålsmärkningar och andra näringspåståenden. Hur påverkar dessa vad vi köper och vilka är mest effektiva för att få konsumenterna att göra mer hälsosamma val?


Det verkar onekligen vara en bra idé att väga sig ofta när man försöker gå ner i vikt.


Kan ett set på låg belastning innan den vanliga träningen förbättra både styrka, hypertrofi och uthållighet?


Autoregulatorisk träning där du anpassar ditt träningsupplägg utifrån dagsformen verkar kunna ge dig lite extra bra resultat av styrketräningen.


Pausvilan är förknippad med återhämtning och taktikgenomgång men bör även förbereda idrottaren fysiskt inför nästa halvlek.


Vad är det som gör att musklerna blir större av styrketräning och hur påverkas det av ditt träningsupplägg?


Intressanta resultat från en ny studie som visat något som egentligen är självklart, du blir bra på det du tränar.


Hur ska man egentligen gå tillväga för att gå ner i vikt och ändra sin kroppssammansättning på bästa sätt?


Avhållsamhet dagen innan viktiga matcher och tävlingar har förespråkats länge då sexet sägs försämra prestationsförmågan. Ligger det någon sanning i påståendet eller är det en myt?