Populära inlägg

Sammanställning av forskningen visar hur ofta du ska träna varje muskelgrupp för att bygga maximalt med muskelmassa.


En stor systematisk översiktsartikel visar att individer som har bra kondition drabbas av färre skador än individer med sämre kondition.


Att idrottare som råkar ut för en skada har sämre framgång är ytterligare en anledning att ta skadepreventionen på allvar.


En dryck bestående av vatten och färgämne kan vara allt som behövs för att du ska bli snabbare.


Skaderisken är beroende av match- och träningsbelastningen men är det möjligt att förutspå vem som skadar sig utifrån belastningen?


Martin Berkhan har skrivit en bok om hur du ska träna och äta för att bli rippad. Jag har läst boken och tycker att du ska göra detsamma!


Kan du få samma resultat med lägre ansträngning om du undviker att träna till failure?


Flera skadeförebyggande program har tagits fram för att minska risken för knäskador i allmänhet och korsbandsskador i synnerhet. Något som har visat sig fungera väldigt bra!


Henk Kraaijenhof ger svaren på hur du ska göra för att bli snabb, eller gör han det?


Ny studie visar att du kan bli starkare och förbättra styrkeuthålligheten genom att utnyttja postaktiveringspotentialen.