Populära inlägg

Hur ska du styrketräningen läggas upp för att ge maximal muskeltillväxt och styrkeökning?


Innan återgången till idrott utförs i regel en rad tester för att säkerställa att idrottaren är färdigrehabiliterad men testerna säger väldigt lite om den framtida skaderisken.


Foam rollern har blivit ett populärt redskap som påstås ha en rad positiva effekter på prestationsförmågan, rörligheten och återhämtningsförmågan men det vetenskapliga underlaget för att bekräfta effekterna är sparsamt.


Kan koffein göra dig snabbare, starkare, uthålligare och mer explosiv?


Omväxling förnöjer men är inte nödvändigt för att bygga muskler.


Instagram i Övrigt av Victor Bengtsson för 53 år sedan

Efter några månader med sporadisk träning har jag nu ställt in siktet på styrkelyfts-SM och med det följer strukturerad träning, tyngre vikter, knävärmare och bälte. Med lätt slitna ben efter sprintträning, beachvolleyboll och brännboll senaste ~32 timmarna blev det knäböj med 5x3x180kg. Väldigt ovant med bälte för första gången sedan september och bara andra passet med knävärmare sedan januari. Vilket även syns på både tekniken och djupet. Men men, det blir ordning på det med några pass till i kroppen. Jag hade inte förväntat mig några lätta knäböj med tanke på aktiviteterna under helgen så jag var inte förvånad över att det kändes tungt att böja. Desto mer förvånad blev jag när jag såg hur lätt det såg ut på filmerna. Med lite piggare ben kan det här bli riktigt bra!