Populära inlägg

Så här kan du göra för att förebygga skador.


Hur ska man egentligen träna om man vill förbättra sin snabbhet och explosivitet?


En sammanställning av forskningen ger oss svaren på vilken belastning som är bäst för styrka och hypertrofi.


Det är många faktorer som påverkar vår återhämtning. De kanske allra viktigaste, eller åtminstone mest uppmärksammade, är kosten och sömnen men det finns fler faktorer att tänka på. En sådan är stress.


Konditionsträning förbättrar din syreupptagningsförmåga men är det bäst att träna i ett kontinuerligt tempo eller med intervaller?


I en nyligen publicerad meta-analys undersökte man om träning med gummiband och kedjor var mer effektivt än traditionell styrketräning.


Somliga menar att det bara är tunga vikter som gäller medan andra förespråkar lättare men hur ligger det egentligen till?


Behöver du stretcha innan din fysiska aktivitet men är rädd för den negativa effekten som statisk stretching kan ha på prestationsförmågan? En dynamisk uppvärmning kan hjälpa.


Både hip thrust och marklyft är bra övningar för att träna baksida lår, rumpa och ländrygg men vilka muskler som får arbeta mest skiljer sig åt mellan övningarna.


Snabbhet är en viktig komponent i väldigt många idrotter men hur kan man då träna upp sin snabbhet?