Populära inlägg

Vilka kosttillskott förbättrar prestationsförmågan?


En ny systematisk översiktsartikel benar ut hur länge du ska vila mellan seten om du vill bli så stark som möjligt.


En forskargrupp försökte ta reda på om det är bättre att lägga upp träningen för att maximera den mekaniska tensionen eller den metabola stressen om du vill bygga muskler.


Hur väl speglar en akut höjning av muskelproteinsyntesen den långsiktiga muskeltillväxten?


Under de senaste åren har det blivit en allt vanligare föreställning att stretching skulle hämma prestationsförmågan. Av den anledningen hade jag i denna del tänkt redovisa hur forskningsläget ser ut i avseende på stretching och prestationsförmåga och kommer bland annat gå igenom om det skiljer sig mellan olika stretchingmetoder.


Är det bäst att träna helkroppspass tre gånger i veckan eller ska man dela upp kroppen i en split?


Konditionsträning förbättrar din syreupptagningsförmåga men är det bäst att träna i ett kontinuerligt tempo eller med intervaller?


En sammanställning av forskningen ger oss svaren på vilken belastning som är bäst för styrka och hypertrofi.


Somliga menar att det bara är tunga vikter som gäller medan andra förespråkar lättare men hur ligger det egentligen till?


Det är många faktorer som påverkar vår återhämtning. De kanske allra viktigaste, eller åtminstone mest uppmärksammade, är kosten och sömnen men det finns fler faktorer att tänka på. En sådan är stress.