Populära inlägg

Du har säkert hört att lugna lopp ska springas i prattempo men visste du att prattestet kan hjälpa dig styra träningen i flera olika intensitetsnivåer?


I en ny meta-analys har man tittat på huruvida FIFA 11+ är ett bra skadeförebyggande program.


Betydelsen av att tajma sitt proteinintag framhålls av många som en vedertagen sanning. Forskningen som stödjer det påstådda anabola fönstret är däremot sparsam.


Många gånger är det viktigt att vara stark och explosiv med ett ben i taget men frågan är om det är bäst att träna upp den förmågan med unilateral eller bilateral träning?


Ocklusionsträning med lätta vikter ger bra muskeltillväxt men tung styrketräning är att föredra om du vill bli stark.


Vad händer om man låter en del av motståndet utgöras av gummiband när man drar marklyft?


Ocklusionsträning har fått större uppmärksamhet under det senaste decenniet, både på gymmen och inom forskningen, men vilken är den fysiologiska förklaringsmodellen?


En ny studie fann att lång vila var bättre både för ökad styrka och hypertrofi.


Är utseendet på våra muskler genetiskt betingat eller går det att forma musklerna med olika övningar?


Många träningsprogram innehåller både flerledsövningar och isolationsövningar men är det verkligen nödvändigt med isolationsövningarna eller får du samma resultat med enbart flerledsövningar?