Hem

I en ny studie undersökte man hur muskelaktiveringen påverkas av belastningen och antalet repetitioner. Dessutom undersökte man hur muskelaktiveringen såg ut under ett dropset.


Knäböj har alltid varit en favoritövning för många som vill bygga en stor eller stark rumpa. Senaste åren har hip thrust blivit allt vanligare på gymmen men hur effektiv är den egentligen?


Många träningsprogram innehåller både flerledsövningar och isolationsövningar men är det verkligen nödvändigt med isolationsövningarna eller får du samma resultat med enbart flerledsövningar?


Betydelsen av att tajma sitt proteinintag framhålls av många som en vedertagen sanning. Forskningen som stödjer det påstådda anabola fönstret är däremot sparsam.


Konditionsträning förbättrar din syreupptagningsförmåga men är det bäst att träna i ett kontinuerligt tempo eller med intervaller?


Kan man öka uthålligheten i bänkpress genom att värma eller kyla händerna mellan seten?


Somliga menar att det bara är tunga vikter som gäller medan andra förespråkar lättare men hur ligger det egentligen till?


Träningsupplägget kan varieras på många olika sätt men hur ofta ska man träna om målet är att öka i styrka och hypertrofi?


När du inte använder dina muskler kommer du tappa muskelmassa men med vissa metoder kan du minimera muskelförlusten.


I en nyligen publicerad meta-analys undersökte man om träning med gummiband och kedjor var mer effektivt än traditionell styrketräning.